Tuesday, November 23, 2010

Potato Wedges


Sambil2 masak tadi, ambe buat potato wedges ni. Kebetulan ada 5 biji ubi kentang dok tergolek dalam bekas, daripada biar dia dok tergolek camtu baik ambe buat sesuatu. Xdela sama dengan yang kfc punya tapi kitorang sefamily sgt suka makan kentang buat camni. Senang pun senang nak buat..


Bahan-bahan:


5 biji ubi kentang - potong 6 ( rebus setengah masak dan toskan airnya)
2 sb butter
1/2 sk garam
1/2 oregano


Cara-cara;


Ubi kentang yang telah ditos air tadi digaul dengan butter, oregano dan garam.
Kemudian grill la sebentar hingga 2 2 permukaan berwarna perang.
Paipkan cili sos dan sos thousand island di atasnya. Siap!!





11 comments:

Mas said...

mimiey...jngn abisskan wedges tu...k.mas pun nak gak...

BlueberrY CheesE said...

urmmm simple n nmpak sedap! =)))

Noorma Ismail said...

uish..boleh tutup kepci mcm ni...sedap2....

Suzi said...

potato wedges cam ni lebih sihat...bakar.
menyelerakan!

Kak Wan Kamsiah said...

ambo balah balik sebab demo singgoh umoh ambo...follow pun doh...ha..demo bilo nok follow kito pilok....:)

Mimiey.. (^-^) said...

kak mas..
boleh2... mehla cepat, de 2 3 ketui je lagi ni..cepat2

blueberry cheese..
nnt try buat ye..

kak noorma..
hahahhaha... kepci tutup pintu la kak noor. xbagi mie masuk,hahahahah...

suzi..
a'a..nak makan banyak sikit pn xdela rasa bersalah sgt.. kalau x, catu je..tapi sy telan je sume,hehehhe....

kak wan kamisah...
ok kak wan, nnt sy follow...

aKu ZaHaa said...

sedap wei... kito ikut doh... demo maghi umah kawe bawok wedges sekali deh...ikut sekali tau...

farhah adeli said...

hehe. pkai oregano yg beli smlm nmpk.

hana said...

makcikkkkkkkkkkkk.... tulun anto kentang satu guni! aku nak goreng niH! kekekeke

cikmanggis said...

boleh lawan kfc ni hehe "bengkerap"kfc:)

Mimiey.. (^-^) said...

aku zahaa...
insyaallah...

farhah adeli...
hehehhehe... saje gedikksss nak letak benda tu..

kak hana...
dah anto dah pagi tadi...tunggu ar abg posmen iras2 fahrin smpai pagi esk..

cikmanggis...
hehehhehe...kfc jauh nak g, kfc umah sendirikla jwbnye...