Friday, November 19, 2010

Kisah Aidiladha Part 1

Hehehehhe...Kembali bersiaran. Mintak maaf banyak2 pada kakak2ku dan kawan2 yang tinggalkan jejak kat shoutbox tu. Bukan xnak jawab apatah lagi nak buat xtau, tapi keadaan sgt tak mengizinkan dan kebetulan line itenet banyak sloww.. Ada jugak aku korbankan broadband ni karang.. So, kalau nampak ambe xbersiaran lama giler, tu maknenye adela yang dah dikorbankan ye.. Tinggalkan yang tu. Meh kita cite pasal raya korban hari tu..

Kat umah ni buat nasi mentega kismis, ayam goreng berempah, sambal cili padi dan dalca sayuran. Nak tengok gambo??? Tarak sebab ambe xsempat nak amek. Balik je masjid, terus hidang2...bismillah.. terus ngap. Xleh nak lengah2 sebab nak g tempat sembelih lembu. Ni antara gambo2 yang sempat ambe snap.. 

Ni lah lembu yang tunggu masa nak dikorbankan. Nampak x muka dia cuak giler?? Namanya si hitam..


Ni tengah main tarik tali antara  si hitam dengan tok mudimnya...ehhhh silap....tok sembelihnya.. Tarik.... tarik.... Punyala lama tarik nak bagi dia jatuh. Kuat betul si hitam. Ntah pe yang dia telan gagah perkasa camtu..


Ehhhhh.... sape ni??? tetiba enterprame.... Saje nak menggediksss time orang lain tengah memerah keringat nak jatuhkan si hitam tu..


Tewas akhirnya si hitam di tangan pakcik2 yang ala-ala si badang gagah perkasa...


Salah seorang yang mengambil bahagian dalam acara korban.. Ayah dan emak kesayangan ambe...(^_^)


Aaaa... tekan kepala die kuat2...kang die bangun kang... naya


Tepi...tepi... Tok penyembelih dah sampai ni... 


Hehehehe.... bersama sepupu ambe, Baby... Budak ni sangatla comel... Suara pun alahai....cute giler...


Yang ni adik bongsu ambe.. 



Bersambung part 2....

2 comments:

pakDo said...

nok g kelas dlu,balik kelas baru komen...haha

cikmanggis said...

Ada lagi tak daging Korban?makcikmanggis tak dapat daging korban tahun ni...hai sedapnya singgang daging:)