Wednesday, November 10, 2010

Nama air ini adalah????


Ambe pun xtau nak letak nama apa  air ni... hasil kombinasi oren dan mangga. Air mangren???? macam xbest ye..macam nak dekat2 migrain gitu,huhuhuhu... Xpela, korang letakla pape nama pun. Yang penting air ni sedap sebab ada rasa mangga n oren. Ni ilham dan idea adik ambe yg no. 3 tu. Dia memang suka bab2 buat air yg pelik-pelik ni.. Nak tau pe yang dia campak masuk dalam??? Meh layan bahan-bahannye...


Bahan-bahan:
2 biji oren
1 biji mangga masak
1 cawan plain yogurt
1 cawan susu cair
4 sb susu pekat
2 sb gula - nak manis,boleh lebihkan
1 sb coklat rice
Sedikit air
Ais


Cara-cara:
Blend sume bahan kecuali coklat rice dan ais. Hidangkan bersama ais dan taburan coklat rice.
Nak blend sekali dengan ais pun boleh..

9 comments:

Nur Ede said...

Smekom mimiey...
Akak singgah bawa lamb Chop nie... kena tambah 2 lagi ler termasuk mimiey... pekena pula ngan fresh jus yang mimi buat tu... fuhh... sodap nyer lah...hihihi

HALAMANKU said...

va va va... nyamannyer.. terliur tu mimiey.. nampak satu jag.. meh segelas... he eh eh

suri solehah said...

emmm nampak menyegarkan miey..tp takut nk cuba ujn2 ni tkut sakit aurat..

Mimiey.. (^-^) said...

kak nur ede...
yeye....lamb chp dh sampai.bleh minum dgn air mangren,hahhahahaha... kombinasi yg baik,huhuhu...kenyang tersando la jwbnye...

kak erma..
hehheheh...mehla kak erma. bwk gelas katun2 ye...

Mimiey.. (^-^) said...

kak suri..
sgt meyegarkan kak suri sbb rasa lemak2, manis2 gitu...

azzey said...

Mimiey: mmg sedap tu Mimiey!!!

p/s:slm ziarah

THE LEKAT LEKIT STORY said...

nak bg nama dia.. garen.. jauh la skit dr migrain kan?? ala2 garing gitu

eiela said...

bestnya tengok air tuh,,lama dah tak minum ais...

Mimiey.. (^-^) said...

azzey..
hehehhehe,mmg sgt nyaman kt tekak...

the lekat lekit story...
garen???? mmg ala-ala garing gitu...jgn kena migrain sudah...

eiela..
eiela pantas ais ye??? air ni nk minum tanpa ais pn ok gak rasenya...