Tuesday, November 23, 2010

Kena Tag la weii....

Tadi masuk blog kak Izah, ingat nak baca n3 baru... alih2 nampak nama Mimiey kena tag... mimiey mana nih??? Agak2 korang kalau buat xtau kijammmm x???? mentang2la arini SPM stat dengan BM, terus kena jawab soklan BM.. Seb baik masa SPM dulu, xnyorok celah meja masa cikgu mengajar, kalau x mau ambe ternganga nak jawab soklan kat bawah ni....


Kalau hari ni xde n3 terbaru kat umah ni, maknenye ambe dah sampai Ampangla g tuntut pape yang patut umah Kak Izah. Kak Izah, tunggu kedatanganku!!!!


1. apa benda paling penting dalam hidup korang?
Yang ni sama dengan kak Izah punya jawapan, spek. Dah 12 tahun menda alah ni dok tergantung kat depan anak mata ambe ni. Bangun je tido, terus tangan menggagau cari spek. Kalau x camne nak jalan g dapo. tapi kalau nak kuar, ambe pakai spek yang letak dlm mata la yakni lens..  kecik @ besar xpenting, yang penting spek kena ada. Tanpa spek sapala diriku, wakakkaka....

2. benda terakhir yang korang beli guna duit korang?
Barang bakery.. baru je semalam g borong barang bakery sebab banyak dah habis. Kang klu habis karang ambe gak yang xleh buat kek, muffin sume bagai. .
3. dimanakah tempat korang akan langsungkan perkahwinan korang dan apakah temanya nanti?
Yang ni jauh dari jangkauan lagi.. keje pun belum, nak brangan tema kawin.. mau kena ketuk dengan bapakku..

4. adakah korang sedang bercinta sekarang?
Cintaku hanya pada Allah dan family tersayang..

5. berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
InsyaAllah selagi hayat dikandung badan..

6. di manakah korang selalu jumpa kekasih korang? 
Tarak jumpa2..


7. novel/buku/majalah terakhir dibeli?
Novel Andai Itu Takdirnya by Siti Rosmizah.. sedap weiii cite dia

8. apakah nama penuh korang?
Mimi...tuttt...tuttt...tuttt


9. antara mak dan ayah, mana korang lebih mesra?
2 2 ku mesra.. xleh nak pilih mana 1


10. namakan orang yang betul² korang nak jumpa dalam hidup korang?
skang ni sangat2 nak jumpa adik no. 2. dah staun lebih xjumpa die... nak g jauh weiiii... hujung donia sana. tunggu dia balik taun depanla jawabnye baru leh jumpa... waaaaaaa, rendu!!!


11. adakah korang basuh baju korang sendiri?
Mestila..nak kena kejar keliling umah ke kalau dah besar gedabak camni mak lagi yang basuh baju.. 


12. dimanakah tempat yang betul2 korang nak pergi?
Kanada...sebab??? adik ade kat sana...


13. pilih salah satu, peluk atau cium?

Peluk pun nak, cium pun nak... tapi yang tu tok family je tau.. hah, tok kucing2 ku, upin dan ipin jugak...ngeeeee


14. beritahu 3 benda tentang orang yang beri tag?
Pandai masak...bilala orang tu nak kasi kita makan air kuali dia..
pakai spek..macam ambe
mak budak yang lawa dan cun melecun dari Ampang..
ala...3 jeke??? nak lagi???? kak Izah, jawab sendiri..

15. Lima benda yang paling disayangi dalam hidup anda?
Sume benda yang hak milik ambe sume ambe sayang.. jangan sesapa gatai  g buat dajal kat barang ambe, memang nak kena la..

16. lagu yang paling anda suka dan selalu dengar?
Banyak.. tapi paling suka layan lagu korea n hindustan... tangkap lentok

17. bila tarikh lahir dan kat mana korang sambut tahun lepas?
24 mac 198...
Kat bilik kecik kat umah sewa seksyen 7 shah alam..lengkap ku bagi. Dah tengah blajo time tu, mana leh nak balik umah buat besday party bagai.  Dahle esoknye de test.. sambut besday sambil study.. rajin x??? poyo je lebeyyyy..

18. Lima rakan Blogger yang korang nak tag.
Hmmm...berchenta nak tag orang ni...


Kak Hana


AlongRoz



Kak Maz


Kak Yatie


Kak CM


* ampun kakak2ku...huhuhuhu

3 comments:

izahdaut said...

hak hak hak...ooo dlm gambo cover ye..pakai lenss.. patut aa jambuu je wajah mu..hakak jugak pakai spek..dodulu kan time belum dpat anak, time anak2 dara dulu pakai contek lens jugak.siap tuko kaler lagi tu.jap kaler coklat la hazel la kelabu la..giler betul dodolu..ade tu skali dah mcm mata ulor..

mula la kalau lalu kat ustaz, tunduk2 je.ishh tringin nak berkontek lens semula la..

izahdaut said...

eh lupa..trima kasih ye mimiey jawab tag hakak.. saja la main2 menceriakan n memeningkan pale.. ehem ehem..tak jumpa2..leh caye ke..ehemmmmm

Mimiey.. (^-^) said...

kak izah..
hahhahah...biasela tu. benda cover line ni mmg tererla..hhahha... mie xpenah la try yg kaler2, pakai yg transparent je.. mie pn stat pakai lens bila dh masuk u, dh rasa diri cam beso nak try pakai.. 2 yang pakai smpaila skang.

hahahahha...kasihmu ditrima. xpe, saje suka suki.. eh, jwpn jujur tu sume ye...lalallalalala