Saturday, October 23, 2010

Sarapan kami...

Dalam bulan Oktober nak menginjak ke ujung tahun ni,negeri2 kat Pantai Timur ni memnag dah nak menghampiri musim bah @ banjir. So,time2 camni la segala jenis ubi termasukla ubi kayu boleh dituai hasilnya. Orang2 kampung memnag suka rebus ubi kayu dan makan dengan kelapa parut yg digaul dgn sedikit garam dan gula... Uiiikkkkss,gula xtinggal tu!!!!


Ni la menu breakfast kitorang pagi ni. Makan ubi kayu rebus ni panas-panas cicah kelapa parut,dapat pulak kopi o yg kawwww,memang xhengat donia la!! Ubi kayu ni makcik ambe jiran paling 'jauh' - jaraknye 2 meter dr pagar umah ambe... yg kasi. Kalau korang xbiase tengok,yg ni ubi kayu yg warna kuning. Selalu yg kita makan tu warna putih,tapi yg ni kuning ala-ala kuning diraja gituu... Ubi kuning ni rase dia lagi sedap sebab lagi lemak dan berkrim,hehhehe..... Jemput makan semua!!!

5 comments:

K.Nor said...

sedap!!!! syok abes... pastu sira ubi kayu letak nisan.. wahhhh lg syok!!

Deliah's Deli said...

salam mimi...ngan sambal tumis pun sedap ni...klu wat sira (org sana panggil singgang kot..) pun sedap...ermmmm lama x mkn tu :p~

Mimiey.. (^-^) said...

kak nor..
mmg syok habisla kak nor...seb baik sempat snap, klu x ngan kelapa2 skali licin,hehehheh....

kak del...
2 la,penah mkn dgn sambal tumis,mmg sedap. sira pn sedap tapi xpenah try buat sendiri lg...

Mas said...

tu la. k.mas membelek gambar tu, ingat pisang....tak pernah lagi makan ubi kayu kuning ni...wahhhh...sedap tu makan ngan kelapa, ngan sambal lagi sedapp..

Mimiey.. (^-^) said...

kak mas..
hahhaha,mmg nmpk cam pisang rebu..sbnrnye xsmpt nk snap gambo byk,batery kong.. ubi kayu kuning mmg sedap kak mas,nnt jumpa tryla makan..syedap...