Tuesday, December 28, 2010

Salad Gulung

Tengah2 dok masak burger yang direquest adik ambe semalam, tetiba teringat sald gulung Kak Izah ni. Sosej pn daha ada, pe lagi sambil2 buat burger tuh, ambe buat sekali la salad nih... Senang dan cepat..Xsampai 10 minit dah boleh makan. Sedap pulak tuh... lenkali nak kena buat lagi ni,dah ada permintaan tu...korang llayan je la ekkk, ambe nak g tengok pe yang boleh buat tok breakfast arini... Kak Izah, dah kubuat salad yang pandai menggulungkan dirinya neh....ngeh3...


Bahan-bahan:


Untuk kulit dadar:
2 biji telur-dikocok
1 sudu besar tepung jagung
4 sudu besar air



Bancuh tepung dengan air. Masukkan ke dalam telur yang dikocok dan gaul sebati. Goreng nipis hingga masak. Fungsi tepung jagung: telur dadar tidak akan koyak bila digulung.

Bahan salad:
daun salad
sosej di bakar
timun jepun - ganti sengkuang
carrot
sos thousand island
tomato
2 keping cheese slices - ambe tambah

Semuanya dibersihkan dan dipotong memanjang. Letakkan ditengah2 dadar tadi dan gulungkan. Potong dan hidangkan.

6 comments:

Mas said...

rajinnya mimiey, k.mas nak segulung bolehhh...terliurnya tengok salad gulung tu....

izahdaut said...

weh sengkuang lagi best kan..krup krap gitu..kalau dpt sengkuang manis..amvoii amvoii tak hengatt makan...upah segulung!!thanks dik sudi mencube..huhu

Adinda Amy Sensei said...

best..

HALAMANKU said...

wah..wah.. sedapnyer mimiey.. nak join gak.. terliur..aper jek kak Izah buat yang x sedap? macam2 ader..

Mimiey.. (^-^) said...

kak mas...
hehehhe...ala kak mas,xrajin manapun. tapi ni senang baitu nak buat... boleh,jap ye mie g bancuh dadar die. sayur sdn bhd ye,hehehhe...

kak izah..
umah ni stok sengkuang banyak, timun jepun tarak..tu yg bantai guna sengkuang tuh..tapi mmg lagi krup krap..no prob la kak izah..

Mimiey.. (^-^) said...

adinda amy sensie..
hehehhhe...tq

kak erma..
jom kak erma..kak izah mmg, sume makanan menjadi kat tangan dia...kan..kan..