Wednesday, January 18, 2012

Mixed Fruit Yogurt


A quick update for Wednesday blues~~~ hehehe..

Got this from Kak Ummi... cuma ambe ubah tang buah-buahan yang digunaka.... Ikut apa yang ada lam peti... Sangat disukai ramai... Kat umah dah selalu buat sebab sume orang suka...ngan rasa masam manis buah campo lak ngan yogurt berperisa...peeerrrggghhhhh.!!! Makan xhengat donia you...


Bahan (anggaran):-
- 1 biji epal merah besar
- 2 biji buah kiwi
- 3 biji buah tomato
- buah anggur hijau (tanpa biji)
- buah anggur hitam (tanpa biji)
- buah peach - x da stok
- buah betik (yang mengkal) - x letak pun
- buah mangga (masak mengkal, jgn ranum sgt) - x letak
- 2 - 3 cawan yogurt perisa buah ambe guna perisa berries
- 1/2 cawan choc chips atau 1/4 cawan choc rice - ambe tambah kitkat


Cara-cara:
  1. Kupas (mana yang perlu dikupas), basuh dan toskan.
  2. Potong dadu kesemua buah-buahan, kecuali anggur. Letakkan di dalam bekas sesuai
  3. Tuangkan saja yogurt perisa buah-buahan secukupnya/ratakan.
  4. Taburkan dengan choc chips atau choc rice secukupnya/ikut suka. Sejukkan. Sedia untuk dihidang.

13 comments:

Mas said...

mimiey..
nak join makan...
sedapppppppp tu..

norlieharumaini said...

sedap ni..

Ummi said...

Hehehe...mudah dan senang jek kan Mimiey, pejam mata pun boleh buat..hahahahaha.. idea dari Kak Hanieliza ni kalau x silap..itu choc chips xda tabur ke Mimiey...lg layaann...hehee

AZLITA AZIZ said...

salam mimiey
sedapnya nampak... sejuk dan nyaman aje..
sedap makan time cuaca panas cam ni.. buat pun mudah je kan.. nanti bolehlah akak cuba!

HomeKreation said...

Along pun suka ni....! Lama dah tak buat, nanti nak buat lah....

Kak Sam said...

Kalau selalu makan ni boleh cepat slim ni.

Mimiey.. (^-^) said...

@kak mas...
jom kak mas kita makan sama2...

Mimiey.. (^-^) said...

@norlieharumaini..
mmg sedap..nnt try ye..

Mimiey.. (^-^) said...

@kak ummi...
hehhehe...tapi mmg sedapla kak ummi...
mie letak choc chip tapi skit sgt,tu je yg ade...tu yg letak kitkat..
tapi batang idung yg kitkat pn xnmpk,huhuhuhu....

Mimiey.. (^-^) said...

@kak azlita..
silakan kak...cuaca panas camni mmg sedp mkn yg camni..
nyaman je tekak..hehehhe

Mimiey.. (^-^) said...

@homekreation..
silakan along...

Mimiey.. (^-^) said...

@kak sam...
hahhaha...boleh kot...berkhasiat pun ye akak...

Al Meister Ex a.k.a MASTERX a.k.a Amin Abjad said...

wahh..nice..:)

http://masterxstory.blogspot.com/