Thursday, May 17, 2012

Kek Coklat Kukus Mama Shikin...

Assalamualaikum...lamanya rasa xmengupdate resepi-resepi yang dicuba..
Masak je tapi nak menghapdatenye, nak menulisnya agak kurang rajin skit...papepun layan je la ye kek kukus coklat yg sangggaattttttt senang ni!! Dahla senang, sedap lak tuh!!


Masak-masak kejap atas dapo, campo-campo pastu kukus...xsampai 30 minit pun termasuk persiapan bahan...xcaya????try buat tengok... ambe buat minggu lepas bawak g ofis, kejap je licin...xsangka lak dpt sambutan... siap ada yg tanya resepi dan dah buat dah pun...Alhamdulillah jadi... Credit pada Mamashikin atas resepi yg senang dan sedap nih!! Tengokla kegebuan kek ni..memang xmenyesal cuba..


Bhn-bhn yg perlu dimasak atas api- (masak sampai semua bahan sebati)

  • 1 cwn susu cair
  •  1cwn serbuk koko
  •  1 cawan susu pekat,
  • 1 cawan gula 
  • sedikit serbuk penaik
  • 1 sudu esen vanilla,
  • 1 cwn minyak(tp yg ni masukkan last skali)

Bhn yg perlu dikisar@blender

  • 1 cwn tepung gandum 
  • 4 biji telur.

Cara-cara:

Campur sebati semua bahan yang dimasak dan bahan yang dikisar dan bolehla dikukus selama 45 minit @ sehingga masak.

12 comments:

Jay said...

sounds absolutely tasty delicious
Tasty Appetite

rahel said...

Waw..sedap tu kek coklat..kesukaan kite la..

Mimiey.. (^-^) said...

@jay...
u should try it dear...it really suit my taste...

Mimiey.. (^-^) said...

@rahel...
cuba ye...sgt senang dan sedap...

Mamasya said...

Salam Mimi.dr Fb akak terbang ke mari nak tengok kek coklat kukus ni.mudah2 bahannya....boleh masuk senarai....

Mas said...

salam mimiey cayang..
hmm..kek coklat...
peberet kak mas nie..
sedappnya tengok..

hana said...

mak ai sonang baitu three four! bak aku seloyang minahhhhhh....

Bicara Kak Noor said...

salam kenal Mimiey sedapnya akak tengok kek tu macam nak sekping lah

~~zana@pb~~ said...

kek ni la percubaan pertama akak dlm dunia kek...eh..iye ke, rasanya la. belajar dgn kakak dulu2, memang sedap.

EmbunRosaliza said...

assalam mimiey, simplenya resipi, harus di cuba nih

♥LOVE2COOK MALAYSIA♥ said...

Hello dear...lama tak kemari! Hru??? Besnya kek ni..ooo lala! ;)

Outbound di malang said...

salam gan ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya gan !